Direktlänk till inlägg 26 oktober 2007

Bra start på höstlovet?

Av David Schaffer - 26 oktober 2007 23:54

Hej, 


På rubrikens fråga måste jag faktiskt svara "ja" och "nej". Dagen började med att SL bussen 570 skulle ta mig till Märsta station. Vid busshållplatsen Til kom problemet. Det var en annan SL buss som hade fått problem, han stod mitt i vägen och kunde inte köra därifrån. Våran kära busschafför försökte köra förbi på högersida, men där blev det för trångt. När han upptäckte att han inte kunde köra längre, kom dagens kommentar från honom "Om jag visste att det inte var så trångt här, skulle jag försökt på vänster sida"  - Det är väl klart att man går ut och avgör vilket sida som man har bäst chans att klara sig ur innan man kör på?

Bussen satt fast och kunde inte köra vidare, så jag fick gå i cirka 3 minuter i den kalla fredagmorgonen i min tunna adidas jacka.


Jag kommer till Vilunda gymnasium 20 minuter försent, våran historia lärare fick ett bildbevis på att jag var sen, jag hade nämligen tagit kort på bussarna med min nyreparerade mobil. På historia timman tittade vi på "Braveheart" Jag älskar soundtracksen i den filmen!  

12:45 är skolan slut och jag beger mig hemmåt. På väsby station möter jag söta Jennie, som jag precis lärt känna genom en kompis, vi träffas för andra gången. Jennie är en otroligt söt tjej som jag vill lära känna bättre =)


När jag kom hem så hämtade jag min digital kamera "Sony DSC-T20 Black" och tog en promenad mot Sjudargårdsbadet. Under min promenad passade jag på att ta lite vackra höstbilder. När jag kommer fram dit träffar jag Alicia som skulle bli min modell idag. Hon tog med sig sin überkvalité kamera, en "Canon EOS 400D". Jag älskar den kameran! Bilderna blev jag själv mycket nöjda med. Tack Alicia för att du tog tid att ställa upp!

När jag var klar med fotograferingen, var det bara c:a 1 timma kvar tills kvällens basketmatch skulle börja mot Saltsjöbaden BBK. Vi förlorade med 1poäng, lite bittert nu inför helgen... fast nu har höstlovet startat och ingen skola på en hel vecka, amazing! :) 

Höslovet kommer jag att tillbringa en stor del på körskolan för att äntligen fixa mitt teoriprov för körkortet, jag kommer bli så förbannat glad när jag klarar det! sen den andra delen av tiden med kompisar samt styrketräna.


Nu på höstlovet ska jag försöka blogga lite mer, men det är så att jag har inget att skriva om. Måste låta mitt minne vila upp lite och sedan skriva om några roliga saker som läsarna verkar tycka om...


Trevligt helg, samt höslov!


David



PS. "Achmed the dead terrorist" har inget med inlägget att göra, jag tyckte den bara var lite rolig DS.


 
 
The Boss (du vet vem ja e)

The Boss (du vet vem ja e)

27 oktober 2007 01:54

Fan nice skrivet måste lära mig tekninken lite mer så ja kan göra de lika vackert som dig :)

http://yoe194.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David Schaffer - 12 december 2008 23:50

Jag gör en kort bloggagratis-comeback här. Jag bloggar just nu på den andra bloggen för fullt - davidschaffer.blogg.se och när jag tittade tillbaka på denna blogg så ser jag att de finns folk som läser den! 24 till 25 personer per dag läser fortfaran...

Av David Schaffer - 25 oktober 2008 02:10

www.davidschaffer.blogg.se   - Inom en snar framtid kommer denna blogg tas bort (www.ds.bloggagratis.se alltså) Framtida bloggen ligget på blogg.se somsagt.   /David ...

Av David Schaffer - 23 oktober 2008 09:26

Hjälp mig med mitt val. Rösta i "omröstningen" så jag kan bestämma vilken blogg jag ska använda och vilken jag ska ta bort....

Av David Schaffer - 21 oktober 2008 23:48

Innan höstlovet drar igång spelar mitt basketlag (Sigtuna BBK) en viktig match mot storklubben Solna Vikings, helgen därefter mot Uppsala. Vi möter bägge lagen 2 gånger. Nu har vi verkligen chansen att visa vad vi går för, vi slåss ur underläge i bäg...

Av David Schaffer - 20 oktober 2008 23:45

Här föddes min blogg - här ska den också dö.

Presentation

Omröstning

Vilka blogg ska jag börja använda mest?
 Blogg.se
 Bloggagratis.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards