Direktlänk till inlägg 15 november 2007

Snart är det helg...

Av David Schaffer - 15 november 2007 17:42

Nu har snart en vecka till gått förbi, tiden går verkligen snabbt!

Mina planer för helgen är att jag ska in till stan med några polare, en av dom fyller 18, så det kommer bli riktigt nice =)

Jag har inte tränat på hela veckan p.g.a hälproblem, ska kolla upp det där ganska snart!

Idag var klassen inne i sthlm och var på utsällningen "Spelar Roll" Det mycket intressant utställning där vi fick lära oss om att våga säga ifrån, titta på, eller bara gå förbi när någon blir t.ex mobbad, misshandlad, våldtagen...

Det var mycket tankar och diskutioner i klassen, alla tyckte olika för alla tolkade situationen på olika sätt.

Alla vi människor har en bild inom oss hur vi exakt ska agera när det händer något ute på gatorna. Vi ska göra såhär och såhär så blir allting bra, och ingen kommer till skada. Min egna tanke är att jag själv inte skulle bara rusa in mitt i slagsmålet och vara hjälte. Jag tror vi alla har en spärr som fastnar när vi ser detta... detta kan bero på chock, nyfikenhet och sedan också kanske rädsla. 

Jag tror att gå in i ett slagsmål mellan t.ex två vuxna män krävs först mod och sedan att man har kontroll och sedan försöka få åskådarnas uppmärksamhet samt hjälp.


Till något annat nu; -  igår fick jag reda på en mycket tråkig nyhet om min "nätkompis" Andreas Narfström som är på väg med sin cykel från Sverige till Sydafrika för välgörenhet blev bestulen på all sin utrustning, allt förutom cykeln. Han förlorade pass,pengar,systemkamera, laptop etc. När jag frågade vad han skulle göra nu om han skulle ta planet från Malaga hem till Sverige? - Han svarade att han skulle fråga om sponsorer nu ville hjälpa honom med pengar... Om du känner att du kan hjälpa honom, gå till denna sida då;  www.narfstrom.se - det är hans hemsida. 

Jag hoppas det allt fixar sig där nere i Spanien Andreas, jag håller tummarna för dig!


Nu måste jag iväg snart och coacha u16 laget...


Ha en trevlig kväll,


/David

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David Schaffer - 12 december 2008 23:50

Jag gör en kort bloggagratis-comeback här. Jag bloggar just nu på den andra bloggen för fullt - davidschaffer.blogg.se och när jag tittade tillbaka på denna blogg så ser jag att de finns folk som läser den! 24 till 25 personer per dag läser fortfaran...

Av David Schaffer - 25 oktober 2008 02:10

www.davidschaffer.blogg.se   - Inom en snar framtid kommer denna blogg tas bort (www.ds.bloggagratis.se alltså) Framtida bloggen ligget på blogg.se somsagt.   /David ...

Av David Schaffer - 23 oktober 2008 09:26

Hjälp mig med mitt val. Rösta i "omröstningen" så jag kan bestämma vilken blogg jag ska använda och vilken jag ska ta bort....

Av David Schaffer - 21 oktober 2008 23:48

Innan höstlovet drar igång spelar mitt basketlag (Sigtuna BBK) en viktig match mot storklubben Solna Vikings, helgen därefter mot Uppsala. Vi möter bägge lagen 2 gånger. Nu har vi verkligen chansen att visa vad vi går för, vi slåss ur underläge i bäg...

Av David Schaffer - 20 oktober 2008 23:45

Här föddes min blogg - här ska den också dö.

Presentation

Omröstning

Vilka blogg ska jag börja använda mest?
 Blogg.se
 Bloggagratis.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards