Direktlänk till inlägg 15 december 2007

Kärleken till omoderna spelkonsoler

Av David Schaffer - 15 december 2007 00:28

XBOX, XBOX 360, Playstation 1, Playstation 2, och nu Playstation 3, Wii.

You name it!

Att skaffa den senaste spelkontrollen på marknaden känns idag som ett måste för några personer, annars är man lite omodern får jag en känsla av.

Jag själv har haft allt från Sega Mega Drive som var mitt första och absolut coolaste konsol, sen har det bara rullat på. Jag ser det som snöbolls effekten, att man köper en spelkonsoll... när den blir gammal känner man att man bara måste ha det senaste och absolut bästa!


När XBOX 360 och PS3 kom ut hade jag redan bestämt mig att jag skulle ha XBOX 360, jag köpte det begagnat av en kompis för 2000:- och jag fortfarande helnöjd med det. Grafiken, skärpan och spelkänslan gjorde mig alldeles pirrig. Fingrarna kliade som bara fan.


Mina första spelkonsoll jag hade var ju självklart Sega Mega Drive, jag kommer ihåg att Pappa köpte det när vi var på väg hem från Dalarna 1994-1995 om jag inte minns fel. Mina spel som jag hade till Sega var: Aladdin, Sonic 2, Fifa 95, Elitserien 95, NBA Jam.


Lillebrorsan och jag tog tog fram gamla Nintendo 64 iförrgår, jag kan tala om att vi inte har gjort annat än att spela Mario Kart, Super Mario 64 och alla oldschool spel. Fasen vad mycket minnen det kommer tillbaka när man spelar det.


Jag lägger till en YOUTUBE film här i bloggen för att visa vilket spel jag levde för under 90-talet ;D


"Memories never dies"


David

 
 
Ingen bild

ytytryrt

18 december 2007 20:08

Tja dave de e Joel
Läs min senaste blogg, "lyckad redovisn - ..." ja skriver helt öppet om vissa skitpersonliga saker:) Ciao

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David Schaffer - 12 december 2008 23:50

Jag gör en kort bloggagratis-comeback här. Jag bloggar just nu på den andra bloggen för fullt - davidschaffer.blogg.se och när jag tittade tillbaka på denna blogg så ser jag att de finns folk som läser den! 24 till 25 personer per dag läser fortfaran...

Av David Schaffer - 25 oktober 2008 02:10

www.davidschaffer.blogg.se   - Inom en snar framtid kommer denna blogg tas bort (www.ds.bloggagratis.se alltså) Framtida bloggen ligget på blogg.se somsagt.   /David ...

Av David Schaffer - 23 oktober 2008 09:26

Hjälp mig med mitt val. Rösta i "omröstningen" så jag kan bestämma vilken blogg jag ska använda och vilken jag ska ta bort....

Av David Schaffer - 21 oktober 2008 23:48

Innan höstlovet drar igång spelar mitt basketlag (Sigtuna BBK) en viktig match mot storklubben Solna Vikings, helgen därefter mot Uppsala. Vi möter bägge lagen 2 gånger. Nu har vi verkligen chansen att visa vad vi går för, vi slåss ur underläge i bäg...

Av David Schaffer - 20 oktober 2008 23:45

Här föddes min blogg - här ska den också dö.

Presentation

Omröstning

Vilka blogg ska jag börja använda mest?
 Blogg.se
 Bloggagratis.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards