Alla inlägg den 12 januari 2008

Av David Schaffer - 12 januari 2008 00:47

Hej,  

Nu sitter jag hemma igen med mönstringen bakom sig. Jag fick bra resultat på mönstringen även om inskrivningsprovet gick åt helvete (4/9)

Jag hade ju som sagt drömmen om att bli militär-polis, men det gick inte efter som man behövde ha en 6:a på inskrivningsprovet.


Efter inskrivningsprovet som vi hade kl c:a 09.00, hade jag styrketest, där fick jag 9/9, samt hälsokontroll där dom frågade om du hade allt från ryggbesvär till ångest. Mitt svar blev väldigt enformigt och bestod mest enbart av "Nej,nej,nej,nej och nej" Hälsokontrollen fick jag överstökad med betyget "fullt frisk"


När hälsokontrollen var klar var det dags för mig att gå till psykologen och ha en konversation med henne, hon skulle senare bedömma och betygsätta. Jag fick en 8/9 där, och beskrevs också som stresstålig(?)


Klockan blev 12, jag stack iväg för att äta lunch, som blev potatismos med köttbullar... sen var det tid att bege sig tillbaka till Pliktverkets kontor. 


Nu var det dags för EKG/hjärtkontroll som gick jättesnabbt kanske 5 minuter, sen var det dags att vänta igen tills det värsta testet som skulle komma.. "konditionstestet" - vilket gick ut på att man skulle hålla en jämn takt på en "gymcykel" Jag fick en 7 där, när jag egentligen ville ha en 8, men benen blev till gelé och jag kunde inte göra så mkt mer...

Det var dags för dusch efter konditionstestet, och efter det var det dags för samtal med Mönstringsförättaren.


Han visade mig vilka utbildningar som skulle passa mig bäst, jag valde 3 olika alternativ.


1. Bas/Strilsäkman på  F 17 i Ronneby.

2. Sjukvårdare på Livgardet i Stockholm.

3 Närskyddsoldat på LedR i Enköping.


Så nu är det en stor fråga som cirkulerar i mitt huvud, den lyder:


Lumpen 2009?


- Fortsättning följer i slutet av februari! ;)

Presentation

Omröstning

Vilka blogg ska jag börja använda mest?
 Blogg.se
 Bloggagratis.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards