Alla inlägg den 21 januari 2008

Av David Schaffer - 21 januari 2008 01:46

Nick Bracegirdle,


Din musik är världsklass, din musiksmak passar otroligt bra till min.

Alla dina låtar har jag så många minnen till, jag kan ta ett exempel:

Din låt "Low Sun" har jag massor av minnen av, dem gånger vi har haft semester nere i Kroatien, resan till USA, alla svåra stunder jag har haft där jag har haft din musik som ljuset i den mörka omgivningen och sist men inte minst alla sommarminnen i Sverige under min uppväxt. Alltså fyfan, jag är bara så glad över att din musik finns! Din känsla för att förmedla glädje,sorg osv, du har verkligen t-a-l-a-n-g för det du skapar! Forsätt att producera bra ambient/ chill trance musik, och jag kommer förevigt vara ditt största fan!


Jag älskar din musik,


/David 

Av David Schaffer - 21 januari 2008 01:08

Musik är något som är ett måste för mig, spelar ingen roll vart jag går. 

Musik ger mig chansen att drömma mig bort till en annan dimension, en annan värld där inte regler, stress och tid finns. Musik ger mig en chans att minnas roliga och tråkiga saker som har hänt i mitt liv. Den berör min själ och mina känslor, ibland ytligt, ibland riktigt djupt.

När man har en riktigt bra dag så dunkar musiken ur högtalarna, men när dom sorgsna dagarna brukar komma så brukar känslosamma låtar komma fram.

Ibland kommer dom känslosamma låtarna komma fram bara för ren avkoppling. 

Jag skulle bli så rastlös om det inte fanns musik. Om gud eller någon annan skulle säga till mig: "Okey David, nu får du inte lyssna på musik på en hel månad" - hur skulle jag reagera? - Jag skulle nog börja trumma på allt som går att trumma på med händer fötter. Jag skulle nog börja sjunga för att komma ihåg låten själv, så jag inte glömmer bort den. Sen vet jag inte, jag skulle nog blir mer och mer galen mentalt tror jag.


Så visst har musik en betydelse för oss alla?! 



Av David Schaffer - 21 januari 2008 00:32

Jag vet inte hur jag kan beskriva den här känslan just nu, en blandning av ledsen, argsint, sårad, nedtryckt, ångest och skuld. Men här ska fan inte tårar rinna, jag har berättat för dig (T.H) att jag inte vill, jag har egna intressen och vill inte festa varje helg, basketen och andra grejer tar tid och plats, men du verkar ju inte ha något annat än jobbet? Vad gör du på kvällarna? Hur ser ditt liv ut? Vem är du egentligen?



/David 

Presentation

Omröstning

Vilka blogg ska jag börja använda mest?
 Blogg.se
 Bloggagratis.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards