Alla inlägg den 3 februari 2008

Av David Schaffer - 3 februari 2008 23:05

Jag vaknade upp ur drömmarnas värld från en dröm som var lite sjuk. Klockan var runt 10, jag frågade mig själv vad jag hade drömt under natten... Minnet började söka runt i skallen och kom så småningen om kom jag fram till att jag hade drömt att jag hade försökt råna en bank eller affär, (jag kommer inte ihåg riktigt nu på kvällen) genom grupptryck. Det var bara en person som utförde grupptrycket. Det var en person som liknade "Officer Bellick" från Prison Break. I nästa scen som kommer upp i drömmen skulle jag på ungdoms anstalt och inte komma ut på ett år, jag skulle komma ut just i maj. Varför just i maj? Är det därför jag har min födelsedag eller?


Super bowl spelas om en halvtimme, Americas National Football Leauge final spelas detta år i Arizona, där lagen New England Patriots och New York Giants. I Sverige är intresset för detta noll, men i USA är det helt sjukt stort. Man kan jämföra Super Bowl och Tre Kronor när dom är i Os-final + lite till. Jag hoppas New York Giants vinner, jag tror det skulle vara roligt om Eli Manning (Payton Mannings lillebror) vinner, då har han något att skryta med också, så inte storebrorsan får allt beröm.

Jag har precis pratat med min värdfamilj som bor i Montana, dom hoppas alla att Giganterna vinner...


Jag har även spelat två matcher idag. En med U-20 laget mot Saltsjöbaden där vi vann med 9p. Johan som hade en poängrik dag slutar på 30, men jag själv hamnar inte långt efter med 25p. Kul att se att lillebrorsan Micke tog för sig och gjorde en bra match och slutade med 11p. Vi vinner matchen 95-86.


Den andra matchen spelades hemma i Valsta hallen där vi mötte ett lag som jag inte har en aning vad dom hette. Vi vinner efter en tät match med ca 10 poäng.


Videon är på Indianapolis Colts som vann Super Bowl förra året över Chicago Bears. 


Let the game begin,


/David



Av David Schaffer - 3 februari 2008 01:13

Jag och grabbarna anländer med god marginal till matchen och hittar nästan första parkett sittplatser.


Matchen startar och det blir väldigt mycket "hawaii-basket" som jag visste att det skulle bli, men kul att se "team world" lyckas knyta åt säcken och vinnar mot "team sweden" med några poäng. Matchen var inte den jag hade så stora förväntningar av, utan mer av "Subway's dunk contest". 

Amerikanarna dunkade sönder Jim Nyström tyvärr, som var den enda vita hoppet i kvällens dunk tävling, men han fick ganska snart sätta sig på bänken igen. Synd också att Rudy Mbemba inte var med och tävlade.

Bilal Salaam var den spelare som gick vinnande ur slamdunk tävligen 

Jag fick ett par bra videoklipp som jag ska försöka lägga upp på youtube när jag har tid över. Får se hur populära dom blir där.


Sen när det var dags att gå hem stannade vi för att äta på Mc Donalds, där stackars Oskar fick vänta på sin mat 5 minuter extra, det var han inte glad över, det syntes på långa vägar. Vi fixade 3 st "gratis" pajer från donken på samma gång också, sen var det lugnt på tåget tills Upplands Väsby då en man helt plötsligt började stirra på oss utan anledning, verkade liiite skum tyckte jag, antagligen alkohol med i bilden.


När man steg av tåget märke man att det verkligen hade snöat, 1 dm(?) nysnö låg på marken. Det var så vackert att komma hem till ett vitt Sigtuna, men jag hoppas att snön snart smälter bort och att sommaren kommer snabbt som fan!


Imorgon är det match mot Saltsjöbaden, laget som vi förlorade med 1 poäng mot. It's payback time, you guys better bring your A-game tomorrow, cuz I'm gonna drop it's hot!


/David 






Presentation

Omröstning

Vilka blogg ska jag börja använda mest?
 Blogg.se
 Bloggagratis.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards