Alla inlägg under februari 2008

Av David Schaffer - 8 februari 2008 22:49

Att förlora mot ett lag som är sämre än sitt eget är alltid tuff, alltid riktigt sugande!


Vi slet som fan för varandra, verkligen grabbar. Jag tycker vi gjorde en bra match. Men vi hade inte marginalerna och turen med oss i den sista kvarten, eller kanske det var rent slarv?

På måndag blir den en träning då vi alla blir kamrater igen, och skippar skitsnacket tack!


Vi försöker vinna nästa match med samma inställning som vi hade på denna match, samma fighting-känsla! 


... Sigtuna on 3...


1...2...3 SIGTUNA!!  

Av David Schaffer - 7 februari 2008 23:06

 Bilden visar:  Den första basketbollplanen i Springfield College.



Dess historia är ganska underlig om man tänker efter och hur dagens spel och system ser ut idag.


Basket uppfanns av James Naismith från Kanada 1891 för KFUM (YMCA), ursprungligen med syfte att fylla tiden mellan den amerikanska baseboll- och fotbollssäsongen. Från början bad James Naismith om att få två trälådor för att hänga upp på väggen, men det fanns bara flätade fruktkorgar att tillgå vilket gav sporten namnet "basketball".


I början användes stegar för att hämta ner bollen vid målskott, men efter hand upptäckte utövarna fördelen med att ha hål i botten på korgen och slippa klättra upp för att hämta bollen varje gång det blev mål.


Korgboll är inte samma sak som basketboll. Att basket tidigare ofta kallades korgboll har gjort begreppen diffusa. Korgbollen har funnits sedan 1600-talet och har andra regler; bland annat sex spelare på plan i varje lag, mot basketens fem. Dessutom är kroppskontakt förbjuden och i korgboll finns ingen planka bakom korgarna.



Undrar hur dåtidens "Shaq" skulle kunna dunka då? =D

Av David Schaffer - 7 februari 2008 22:44

Shaquille "Shaq, Big Diesel" O'neal blev igår (6/2 -2008) bytt till favoritlaget mitt, PHOENIX SUNS. Suns fick tyvärr släppa Shawn Marion och Marcus Banks.

Enligt han själv och Suns spelare kommer han göra stor nytta i både anfall och försvar där laget har haft problem och därför inte kunna uppnå deras mål i slutspelen, dvs att vinna NBA finalen.

Shaq's uppgift enligt han själv är att få dom över "tröskeln" men också samtidigt hjälpa till att utveckla dom andra spelarna som Amare Stoudamire.

Jag själv tycker att dom har gjort en sådär draft, Shawn Marion tillhör en av dom bästa spelarna i NBA just nu... synd att dom släppte iväg honom. Men det kommer bli intressant att se hur långt Phoenix Suns kommer de kommande säsongerna!


/David

Av David Schaffer - 5 februari 2008 16:50

Jag kokar över snart, efter alla reseprogram jag såg idag på TVn, vill jag bara ut och resa. Jag vill ta studenten, jobba ihop massor av pengar och sedan till sist göra en jorden runt resa där jag stannar på dom mest underbara ställen på moderjord. Jag vill bara härifrån. Jag tror du "Elements" skulle anmäla dig frivilligt om jag känner dig rätt, right? ;)


Nästa resa utomlands för mig blir till Brela, Kroatien från den 10e Juni till den 24 Juni med familjen och släkten, det kommer bli schysst! 





Av David Schaffer - 4 februari 2008 23:29

När jag kom hem efter kvällens träning såg jag att farsan satt och tittade på någon tysk dokumentär angående "Tibet tåget" - ett tåg som åker hela vägen från Peking till Lhasa, Tibet. Resan tar 48 timmar. Under dom timmarna färdas man genom vackra bergs/glacier miljöer, upp över 5000m så syrgas finns t.o.m ombord på tåget.

Detta skulle vara ett äventyr efter att man har tagit studenten, skulle vara roligt som bara det att få uppleva resan själv med någon kompis eller dåvarande flickvän, vem vet? :)

Jag vill åka detta tåg! Snacka om att tågluffa i Asien ;)


Någon som känner sig intresserad kan väl lämna en kommentar?  

Av David Schaffer - 4 februari 2008 13:47

Kopierat från DN.



Över 70 000 åskådare fanns på plats på University of Phoenix Stadium för Super Bowl nummer 42.

Det hade spekulerats i en kamp mellan lagens båda quarterbacks, Patriots Tom Brady och Giants Eli Manning.

Men i stället kom det att handla om en tuff match mellan de defensiva uppställningarna.

New York Giants tog ledningen i den första quartern efter ett field goal. Patriots svarade dock snabbt med en touchdown och tog då ledningen med 7-3.

Två täta lag tillät inte fler poäng än så under första halvlek.

Framför allt var det Giants defensiv som satte hård press på Patriots quarterback Tom Brady. Favorittippade New England – som hade chansen att skriva historia med 19 raka segrar och en helt förlustfri säsong - var helt klart skakat.


I början av andra halvlek såg Patriots ut att komma igång med sin offensiv, men då klev Giants Michael Strahan fram och satte in en viktig sack på en frustrerad Tom Brady.

I början av sista kvarten slog den tidigare kritiserade Eli Manning till med en 45 yards-passning som gav Giants läge att ta ledningen. Ytterligare ett lyckat spel gjorde att David Tyree kunde ge sitt lag en 10-7-ledning, med drygt tio minuter kvar att spela.

Då vaknade Tom Brady. Passningen fram till Randy Moss innebar 14-10 till Patriots, med bara två och en halv minut kvar att spela.


På något sätt lyckades Eli Manning svara – igen.


   Giants touchdown kom med endast 35 sekunder kvar.

– Allt avgjordes på ett spel och vi lyckades, sa Plaxico Burress,som tog den matchavgörande touchdownen.

– Ingen trodde på oss. Det här är den bästa känslan som finns, sa Burress med glädjetårar i ögonen.

Giants seger – som skrevs till 17-14 - räknas som en av de största skrällarna i Super Bowls historia


Grattis Eli, Tikki Barber och resten av N.Y Giants!


/David 



Av David Schaffer - 3 februari 2008 23:05

Jag vaknade upp ur drömmarnas värld från en dröm som var lite sjuk. Klockan var runt 10, jag frågade mig själv vad jag hade drömt under natten... Minnet började söka runt i skallen och kom så småningen om kom jag fram till att jag hade drömt att jag hade försökt råna en bank eller affär, (jag kommer inte ihåg riktigt nu på kvällen) genom grupptryck. Det var bara en person som utförde grupptrycket. Det var en person som liknade "Officer Bellick" från Prison Break. I nästa scen som kommer upp i drömmen skulle jag på ungdoms anstalt och inte komma ut på ett år, jag skulle komma ut just i maj. Varför just i maj? Är det därför jag har min födelsedag eller?


Super bowl spelas om en halvtimme, Americas National Football Leauge final spelas detta år i Arizona, där lagen New England Patriots och New York Giants. I Sverige är intresset för detta noll, men i USA är det helt sjukt stort. Man kan jämföra Super Bowl och Tre Kronor när dom är i Os-final + lite till. Jag hoppas New York Giants vinner, jag tror det skulle vara roligt om Eli Manning (Payton Mannings lillebror) vinner, då har han något att skryta med också, så inte storebrorsan får allt beröm.

Jag har precis pratat med min värdfamilj som bor i Montana, dom hoppas alla att Giganterna vinner...


Jag har även spelat två matcher idag. En med U-20 laget mot Saltsjöbaden där vi vann med 9p. Johan som hade en poängrik dag slutar på 30, men jag själv hamnar inte långt efter med 25p. Kul att se att lillebrorsan Micke tog för sig och gjorde en bra match och slutade med 11p. Vi vinner matchen 95-86.


Den andra matchen spelades hemma i Valsta hallen där vi mötte ett lag som jag inte har en aning vad dom hette. Vi vinner efter en tät match med ca 10 poäng.


Videon är på Indianapolis Colts som vann Super Bowl förra året över Chicago Bears. 


Let the game begin,


/David



Presentation

Omröstning

Vilka blogg ska jag börja använda mest?
 Blogg.se
 Bloggagratis.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards