Alla inlägg den 19 april 2008

Av David Schaffer - 19 april 2008 19:19

Svenska folket kan delas upp i 2 grupper. De som reagerar och handlar, och de andra som får betongdojja och blir  paralyserade/ chockade.


Jag fick den uppfattningen om Sveriges invånare igår vid en busstation där jag befann mig efter jag hade varit på en fest i Norrviken med kompisar.


Jag måste också upplysa er om att jag och Oskar hade en ovanligt lång konversation med en uteliggare igår på väg hem från Norrviken.

Han påstod att han hade haft en dröm där han hade skitigt guld. Ni som kan tyda drömmar, lämna erat svar till mig.


När vi kommer fram till busshållplatsen i Märsta kommer en punkar-aktigt klädd kille fram till mig och mitt sällskap och frågar vart nattbussen mot Stockholm går... Vi svarar att vi inte vet.


5-10 min senare kommer tre killar utspringande från Kung Carl och börjar tjafsa med denna punkar kille. Jag får en känsla i kroppen som säger att om jag inte gör något kommer något farligt snart att hända. Så jag och en kompis försöker att lugnt gå in att bryta konflikten. Vi lyckas att hålla de tre killarna lugna och de förklarar för mig att punkar killen har gett sig på deras kompis som vid det tillfället går på kryckor.


Jag säger åt punkar killen att han ska gå mot bussen medans min kompis Marcus hjälper mig att hålla tillbaka de 3 killarna. Punkar killen vänder sig om på vägen och börjar göra massa "skära-av-halsen" tecken. Det blir då droppen för en av killarna som sätter efter punkarkillen i 120 km/h.


Punkarkillen springer mot bussen och hoppar in. Väl vid nattbussen blir det ett nytt "bråk" men som tur kommer vakterna precis ut från sin rast som de troligtvis har haft och hjälper till. Jag gick på min buss och åkte hem till Sigtuna.


Dagen efter frågar farsan vad som har hänt igår, och då berättade jag allt, om festen, bråket.

Han sa att jag hade gjort rätt, men endå blev han rädd. Dagens samhälle är inte längre säkert på nätterna, men om vi vill få stopp på gatuvåldet måste vi som är där och bevittnar allt hjälpa till och stoppa sådant här skit, annars är vi ju tillbaka på ruta noll snabbt som satan?


Av David Schaffer - 19 april 2008 19:15

Armin Van Buuren gör det igen, jag har nu lyssnat på hans första låt på sitt nya album "Going Wrong".


I princip ett mästerverk från Herr Van Buuren.

Skapa flashcards