Alla inlägg under april 2008

Av David Schaffer - 13 april 2008 17:49

Man kan köpa alla parfymer här i världen, men ingen doft går upp emot naturens egna dofter. Ni känner säkert igen doften efter en nyklippt gräsmatta, eller doften när det precis har regnat.


Jag fick uppleva den doften precis när jag gick hem från busshållsplatsen idag. Det luktar sommar... vilket betyder att snart är sommaren här! :)



Av David Schaffer - 13 april 2008 12:03

Nu beger jag mig strax hemmåt. Jag har varit hos min moster i Hässelby på födelsedagsuppvakan. Resan från Hässelby känns alltid som en evighet med pendeltåg och buss. Hemma väntar jobbiga sysslor som att städa rum och andra otrevligheter, fyfan.


Det är bara bege sig mot pendeltågs stationen, starta sin iPod, och hamna i trans med ATB och hans låt "Long Way Home" vilket är en låt som jag tycker passar in väldigt bra i detta läge just nu :)

Av David Schaffer - 11 april 2008 19:28

Jag har enda tills nu inte riktigt förstått att jag har klarat det, jag klarade steg 2, kanske den mest jobbiga delen i körkortsprocessen...

Jag trodde den dagen aldrig skulle komma när jag skulle få se mitt provresultat med överskriften i gröna bokstäver "GODKÄNT" Det kan jag kalla lycka, det kan jag kalla att se ljustet i slutet av tunneln! =)

Av David Schaffer - 8 april 2008 22:20

Solna går vidare till Semifinal efter vinst mot Öresundskraft och Kansas vinner NCCA finalen över Memphis i övertid. Wow, vilken basketkväll!

Av David Schaffer - 8 april 2008 21:28

Träningsvärken har suttit i kroppen hela dagen, det känns i varje steg jag tar.

Idag har jag träffat Helge Skoog(!), mannen som är känd från parlamentet =)

Han spelade någon teater inne i Stockholm idag, jag höll på att somna, den var inte direkt intressant. Sen bar det hemmåt, nu sitter jag här, med samma grymma träningsvärk. Den går säkert över imorgon på träningen i Vasalundshallen. 

Av David Schaffer - 7 april 2008 22:17

Dagen började med att man hade fotografisk bild i Vilunda. Jag börjar bli klar med alla uppgifter i det ämnen känns det som. 


Runt lunch åkte jag in till Stockholm för att göra teoriprovet, men det gick inte idag heller. Denna gång kunde jag nästan känna att jag klarade det, men nej då, det får bli ett tredje försök!


Klockan 18:30 var det dags att bege sig till Vasalundshallen, där jag nu under en vecka ska provträna med Solna Vikings. Jag känner träningsvärken redan komma till liv i benen. 

Imorgon är det Solna match inne i Solnahallen, vem vill missa den? - Inte jag iallafall! 

Av David Schaffer - 6 april 2008 17:11

För att göra en lång historia kort:


Jag kommer ihåg att jag började studsa en basketboll när jag flyttade från Solna, ut på landet till Sigtuna Kommun. Det var sommaren 1995, alltså 13 år sedan. 

Jag kommer fortfarande ihåg hur glad jag blev när farsan satte upp basketkorgen på garageuppfarten. Den grå korgen som än idag håller, men den håller inte det riktiga höjdmåttet på 3 meter och 5 centimeter.


Åren gick och man blev mer och mer säkrare i sitt skytte. Jag kommer ihåg hur brorsan sköt sina skott mellan benen, eller när man bemästarade dåtiden 3 poängslinje som gick i höjd med brevlådan. Det var tider det. 


Åren gick och Sigtuna Basket vaknade ur sin törnrosa sömn, jag fick hedersuppdrag att sätta upp massor av affischer på alla skolor runt om i Sigtuna för att visa att vi hade tänkt att starta upp en gammal basketklubb. Nu, 5 år senare har vi en hyfsat stor organisation med över 200 basketintresserade spelare.


Från den tiden när Sigtuna Basket vaknade upp ur sin koma tills idag har jag varit med om att vinna Lampe Challenge i Farsta 2005. Grabbarna i laget passade på att vinna Lions Cup när jag var i USA som utbytesstudent.


I USA kom jag som sagt till den största redneck hålan som existerar på denna jord. Det fanns inte så mycket att göra under basketsäsongen förutom att gå i skolan, gå hem och plugga sen gå till träningen. Träningen var från måndag till lördag, söndagar var det alltid ledigt.


Nu när jag är tillbaka på Svensk mark spelade jag med Sigtuna Basket. Säsongen tog precis slut och vi gick i mål med 4 vinster. Inte direkt Sigtunas style... =/


Jag hoppas det går bra på Solnas träning imorgon, då kanske nya dörrar öppnas till en framgångsrik basketkarriär i framtiden? 

Av David Schaffer - 6 april 2008 16:49

Kansas slog North Carolina med 84-66. Detta kommer bli en intressant final att se, Kansas mot Memphis. Vem kommer att sätta bollen i korgen flest gånger? Ska man satsa 100% på anfall eller försvar? Ska man spela man mot man eller zon- försvar?

Ja, många frågor ställs i mitt huvud, frågorna kommer besvaras när finalen startar.

Presentation

Omröstning

Vilka blogg ska jag börja använda mest?
 Blogg.se
 Bloggagratis.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards