Alla inlägg under augusti 2008

Av David Schaffer - 25 augusti 2008 23:12

Detta blir ett kort blogginlägg.


Idag började basketträningarna igen efter sommarens uppehåll. Vi spelare skickades direkt ut i spåret för att springa 5km på tid.

Efter 5km rundan var det dags för träning inomhus och det var verkligen skönt att kliva ut på planen igen. Planen där så många matcher har spelats, man känner sig som hemma lite där i Valstahallen.


Första matchen kommer vi spela den 14 september, så det är ett tag kvar att bli rostfri till ;)


Imorgon är det skola, med sköna lektioner... I LIKE!


// David 

Av David Schaffer - 25 augusti 2008 15:54

Jag är född på morgonen den 21 Maj 1989, vad är jag för stjärntecken då? Jag ligger mitt emelllan Oxe och Tvilling, men vilken är jag exakt?

Av David Schaffer - 24 augusti 2008 15:55

"Som soldat i en flygbassäkerhetsgrupp ingår du i en grupp med cirka 10 soldater. Er huvuduppgift är att skydda er flygbas mot exempelvis markangrepp och sabotage.
För att lösa uppgiften får du och de övriga i gruppen lära er att hantera de eldhandvapen och pansarbrytande vapen som ni är utrustade med.
Ni får dessutom stöd av teknisk spaningsutrustning och hundar."


© www.lumpen.nu 



Jag kommer att rycka in på Luftstridsskolan i Uppsala "LSS". 

Av David Schaffer - 24 augusti 2008 15:10

En solig sen-sommar söndags eftermiddag som denna kan jag rekomendera en "untz" låt (en elektronisk låt om ni inte förstod det)


Jag ger er M.A.Z.7 - Summerday (Mango & Arthur Remix):



Av David Schaffer - 23 augusti 2008 20:57

Ni har säkert bildat eran uppfattning om att min musikstil.

Musiken som spelas är helt beroende på mitt humör.


Till exempel:


Innan jag går och tränar så lyssnar jag oftast på RnB eller Trance.


T.e.x på artister vid träning : 

Deadmau5, Dubfire, Aly & Fila, DJ Tiësto, Armin Van Buuren o.s.v



När man softar framför datorn är det:  

Burial, Staind, Chris Brown, Linkin Park. osv. 




Av David Schaffer - 23 augusti 2008 20:35

2 röster har röstat på min omröstning, en röst ville läsa mer om basketkarriären. Den andra rösten vill läsa om min musiksmak som kommer i nästa inlägg...

------------------------------------------------------------------------------------------------

Detta inlägg blir om basketkarriären och hur nästa säsong kommer att se ut:


På måndag börjar utomhus samt inomhus träningarna i Valsta... Målet med utomhusträningen är att alla spelare ska klara 5km på under 30 minuter. Sedan går vi över till inomhusträningen. Våran första match kommer vara någongång i September/Oktober. Vi kommer spela 12 matcher (vilket är lite mindre än gamla matchscheman)

I år kommer U20 laget som jag spelar i att ha gemensam träning med U18 laget p.g.a för lite folk i U20 laget, vi kommer också träna med Herr-laget också. 


Jag hoppas att vi med ett års erfarenhet på nacken av U20 serien kan få än bättre placering i tabellen än vad vi fick i slutet av förra säsongen. 

Jag hoppas också att min motivation kan hålla i sig längre än att börja försvinna när sommarvärmen börjar komma, jag vet inte riktigt hur jag ska tackla det problemet ännu. Om det är någon motivation-coach som läser detta blogginlägg, skriv en kommentar!


Micke, Gregge, Gusten och Guan är väl de rookies som kommer spela med oss iår, Jag som lagkapten ska ta dom under mina "vingar" och visa vägen.


Jag hoppas att jag själv, Linus och Dogge ska få ett bättre sammarbete inne i "mitten".







Av David Schaffer - 23 augusti 2008 03:18

Som ni ser till höger under min visningsbild har jag skapat en ny omröstning.

Eftersom 20% av 88 personer som röstade fram tills idag tycker att detta är deras favoritblogg, byter jag nu spår till att fråga dem vad de vill läsa i denna blogg som är skriven av mig.


Så lägg din röst på någon av de 3 alternativen och gör skrivandet för mig lite enklare.


Trevlig helg!


//


David 

Av David Schaffer - 22 augusti 2008 21:38

Imorgon blir det första helgen man upplever som 3:a i Gymnasiet, första veckan verkligen flög förbi... men jag har en känsla att snabbheten i tiden kommer sakta men säkert att avta, desto närmare studenten jag kommer desto segare kommer tiden att gå.


Oskar åkte till USA idag. Jag önskar honom all lycka. Jag hoppas han gör bra ifrån sig på basketplanen. 


Syrran flytttar imorgon til Linköping. Jag kommer sakna dig! :(

Presentation

Omröstning

Vilka blogg ska jag börja använda mest?
 Blogg.se
 Bloggagratis.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards