Alla inlägg under augusti 2008

Av David Schaffer - 8 augusti 2008 21:40

Idag fick man jobba i spöregn igen, det är inte så jättekul när vantarna blir genomblöta :(


Träffade bl.a den snygga tjejen på städen och ingen mindre än Senior S. idag och han hade redan öppnat dörren innan jag hade kommit fram till flygplanet och började hacka som vanligt på mig... Jag har någonslags magisk dragningskraft att alla vill hacka ner på mig, dom är väl avundsjuka på någotsätt eller någotvis. :D


Det kommer bli underbart imorgon att börja 12.00 imorgon, jag får äntligen sova ut sen i onsdags, efter att ha jobbat 7-18 hela tiden. Hoppas jag får en skön lirare till chafför!

Av David Schaffer - 7 augusti 2008 22:39

På söndag köper jag mina första DJ prylar, kommer bli nice som bara den...

2 st Pioneer CDJ 200 och en mixer, perfekt för en nybörjare. 

Av David Schaffer - 5 augusti 2008 09:28

Idag åker jag in till stan för att gå på bio med två polare.

Batman - The Dark Knight blir det och jag ser väldigt fram emot det... får se om jag hinner tillbaka till basketträningen i Ekilla... annars får det bli en runda i spåret och lite styrketräning.

Av David Schaffer - 5 augusti 2008 09:19

När vädret utomhus sviker en under sommarlovet sitter jag och drömmer mig bort till någon exotisk plats med hjälp av Chicane's musik.

Jag hatar Sverige på sommrarna när vädret är såhär, men det verkar som om sommaren är påväg att ta slut tyvärr och hösten med dess kalla väder och vackra färger kommer allt närmare... Sverige har alltid för korta sommrar.

Av David Schaffer - 4 augusti 2008 21:36

Idag stack jag äntligen i spåret för att springa. Det var första gången sedan basketsäsongen tog slut och målet var att springa 5km under 30min. Det är ett av det tre målen för att få spela i lagen. Jag klarade det som tur var men det var väldigt tungt i slutet, med sekunderna tickande i huvudet kämpade jag mig i mål på tiden 29min 27 sek.


Nu måste jag springa 1 mil under 55 min och 1,6 km under 5 min. Vill coacherna att jag ska spela nästa säsong eller inte?


Imorgon bär det av till stan för att se Batman filmen med Joel och Mustafa.

Av David Schaffer - 4 augusti 2008 15:55

Detta är mina favorit bilden, hoppas ni gillar dem. 

Av David Schaffer - 2 augusti 2008 19:39

Efter att ha fått gå upp en timme tidigare än vanligt (03:50 istället för 04:50) så var jag konstigt nog inte trött alls på bussen, jag försökte sova några minuter, men det gick inte.


Idag jobbade jag från 06-18, alltså 12 timmar och under dom 12 timmarna fick jag en av de roligaste chafförerna på jobbet... Jocke! :D

Hela dagen gick snabbt och det var hur kul som helst att jobba, t.o.m skyfallet som kom över Arlanda flygplats kunde inte stoppa mitt glada humör.


Nu är jag hemma och laddar batterierna, sen är det upp och jobba igen från 7-18! GREAT SUCCESS! :)


// David 



Ovido - Quiz & Flashcards