Alla inlägg den 24 september 2008

Av David Schaffer - 24 september 2008 18:18

Jag har hittat yttligare än låt från Indianerna... Denna gång är det en vacker flöjt som spelas av Night Owl - "Natt Ugglan". Visst är det en vacker låt?

Av David Schaffer - 24 september 2008 18:03

Jag kom till jobbet och märkte direkt att det var en stressig atmostfär än vanligare. Vi hade fått nyheten att en 50 årig pappa hade blivit brutalt mördad i sitt hem i en liten stan i Sverige och att hans 18 åriga son var försvunnen spårlöst.

Jag tog kontakt med den 18-åriga pojkens fotbolls tränare, som började berätta att 18 åringen var en mycket trevlig person. Han var tillsammans med tränarens dotter också.

Tränaren började märka att dottern Miranda inte ville gå över till 18 åringen då 18 åringens pappa var hemma. 18 åringens pappa hade sagt hel del elaka och kränkande saker till Miranda. Tränaren sa också att han tyckte att det hade sätt ut som att 18 åringen hade slagits innan han kom till träningen.

Jag ringde senare upp till 18 åringens bror. Han verkar inte särskilt förvånad att detta har hänt och han tror att det är 18 åringen som är skyldig. Han påpekar också att 18 åringen lider av ADHD och var ofta respektlös i hemmet, han har även svårt att sitta still.

Anonyma tips hörde av sig till mig, ett av tipsen sade att 18 åringen var i en korvkiosk i Västerås men lämnade platsen snabbt.

18 åringen överlämnade sig senare till Polisen självmant, han hade gömt sig hos sin mormor innan överlämnandet.


Detta var den fakta jag fick fram tillsammans med min nyhetsgrupp som bestod bl.a  av: Jennie (som var nyhetsredaktör). Linda, Patricia, Emelie, Sara S, Sofia, Jakob och Dajana.


När vi sedan var klara med all fakta så gick vi över till våran nästa uppgift: Att sända live i webb TV! 


Jag fick jobbet som producent dvs. jag skötte allt som ni såg på TV t.e.x när nyhetsankrets namn kommer upp i bild osv. Detta är lite svårt att förklara men jag hoppas ni förstår, jag hade iallafall en toppendag på Aftonbladet och jag tror det inte gick nöd på klassen heller! =)

Skapa flashcards