Alla inlägg under september 2008

Av David Schaffer - 20 september 2008 01:28

Du som skrev kommentaren... show yourself ! ;)

Av David Schaffer - 20 september 2008 01:23

Dagen gick för snabbt kul att lära känna nya människor! En ny dag imorgon väntar och jag ser fram emot det. Up and running at 09 o'clock!


Skriver mer imorgon när jag orkar :)

Av David Schaffer - 18 september 2008 18:36

Yes, kul var det också... laddar upp den när jag har fått den.

Av David Schaffer - 17 september 2008 19:34

Jag klär ut mig enkelt, jag kommer att vara basketspelare, men mina egna basketkläder... och tillsammans med det tar jag en basketboll till hjälp för att det ska bli perfekt :)

Av David Schaffer - 17 september 2008 15:24

Idag har jag kommit en bit längre på mitt projektarbete vilket känns bra.

Nu måste jag fortsätta läsa min engelska bok, jag har en del sidor kvar, jag har en bookreview om 3 veckor.

Av David Schaffer - 16 september 2008 22:36

Att vakna upp och veta att idag ska jag bara jobba på med mitt projektarbete var huvuduppgiften den här dagen... tills jag åkte till Linus, då jag hälpte han med att skaffa jobb. Han gick först till arbetesförmedlingen för att babbla en massa med någon dam. Sen försökte jag testa lyckan att fixa samma jobb som jag har - nämligen att jobba i Valsta Sim & Sporthall och det gick bra, Linus fick anställning han med.


Klockan 20:00 blåste basketcoachen i pipan och det var samling i mitt cirkeln.

Träningen bestod av skott träning samt hur man spelar mot olika typer av zone - försvar.


Jag lyckades under denna träning med bra passningsspel, hyfsat skott (jag har haft berg-o-dal bana med skotten under en tid nu.) Jag lyckades också med att få bra straffkastprocent från "linjen", Vinna över Johan i "Linedrills" (förmodligen första och sista gången) samt får en blödande läpp av brorsan.


Vad ska man mer säga - det var helt enkelt en underbar dag :)


Im up and running tomorrow!

Av David Schaffer - 16 september 2008 10:49

Godmorgon,


Idag är det ingen skola, så det blir att stanna hemma och jobba med projektarbetet lite grann. Och så måste jag fortsätta läsa i både den engelska boken (On the road) och svenska boken som jag måste läsa 50 sidor ur (Den Unge Werthers lidanden) 


ZzZz.



Inatt drömde jag att jag var tillbaka hos min värdfamilj igen, jag var hur lycklig som helst!

Skapa flashcards