Alla inlägg under september 2008

Av David Schaffer - 7 september 2008 19:31

Inatt drömde jag att jag hade åkt tillbaka till Reed Point High School för att gå sista året där. Allt verkade som vanligt förutom att skolan hade fått några nya lärare och en ny rektor. Mina två favorit personer och alla gamla klasskompisar var borta i skolan så visst kändes det tomt då jag drömde om den första dagen då jag var tillbaka i den gamla skolan.


Idag har jag börjat jobba med mitt projektarbete om droger, och de första raderna att inleda arbetet är alltid svårast, sen åkte jag och hjälpte morfar med att flytta in ett stort skåp i lägenheten och starta igång datorn.


Nu sitter jag här och håller på att somna fast jag sov till 12:45 idag, ska väl lägga mig i sängen och läsa min engelska bok som jag måste vara klar med om ett tag.

Av David Schaffer - 6 september 2008 21:09

Kul att Sigtuna Basket börjar få en bra grund att stå på när det gäller basketmässigt. Idag fick vi 5 nya ledare till klubben samt nya basketspelare till "basketskolan" som är för de allra yngsta spelarna.

Vi hade klubbturnering också och jag tycker att lagen var väl inte sådär jämna.

Alla andra lagen fick hyfsad jämt, alla utom mitt (som vanligt är det jag som alltid åker dit på det mest sämsta och negativa)


Jag tror folk har fått fel bild av mig. Dem tror att "David är så duktig och självständig så det här blir hur enkelt som helst för honom"  Jag får alltid slå i underläge.



Av David Schaffer - 3 september 2008 22:26

Idag har klassen bestämt sig för spex-foto temat. Det blir "Militär" tema, jag ska nog fixa till en bra kostym till det!


Studentfirandet på falket lutar åt att vi ska sammarbeta med B-klassen, vilket är helt okey tycker jag, desto mer personer desto billigare blir det :)

På studentskivan är det "Kändistema" vet ännu inte vilken kändis jag kommer vara, kanske Pierce Brosnan aka. James Bond.



Imorgon tar jag bilen själv för första gången till träningen, kommer bli en mäktig känsla och ja... jag ska köra försiktigt. Jag lovar!

Av David Schaffer - 2 september 2008 23:11

Jag går nu officellt ut med att jag har äntligen skaffat körkortet! Det är en underbar känsla, det kan jag lova.


Nu kommer nästa problem - alla vill ha skjuss =/


Dagens låt är en låt som alltid har varit en som spelats när något positivt har gjorts:

Av David Schaffer - 1 september 2008 12:37

Hej,


Nu sitter jag i skolans bibliotek och skriver min idéskiss till projektarbetet som kommer handla om droger. Jag kommer rikta mig med detta arbete till ungdomarna i väsby, eftersom jag går i Vilunda gymnasium men även eleverna på Vilunda... (ja, till de som kommer till min redovisning nästa sommar)


Imorgon bär det av till Norrtälje igen. På Torsdag ska jag hela vägen in till stan bara för att gå till tandläkaren. På Fredag kanske det blir utgång med Mackan igen... och sen sist på Lördag är det "SBBK KICK-OFF" - IT'S NICE.


Ikväll är det basketträning - på "Litauiskt sätt" - vad det nu är? :)



Skapa flashcards