Alla inlägg den 10 oktober 2008

Av David Schaffer - 10 oktober 2008 23:01

Efter skolan så drog jag direkt till jobbet, jag anlände lite tidigt närmare bestämt 2 timmar. Jag gick ner i gymmet och körde lite benpress för att försöka stärka min vänstra fot.


Klockan blev 15.00 och jag började mitt jobb och självklart då händer det direkt en olycka. En kille blir sparkad rakt på näsan när han leker i vattnet med sina kompisar men som tur lyckades jag få stopp på blödningen snabbt.

Två, Tre timmar gick och helt plötsligt så skulle alla småglin (8st) i bassängen ta simmärken. Alla klarade det som tur var. 


Klockan 19.30 fick jag tillåtelse att lämna jobbet ett litet tag och spela match i sporthallen mot Söderhamn och ingen mindre än Jakob Törnell - the man, the myth, the legend. F.d professor i bloggande. Nu i startfemman för Söderhamn BBK. Extra credit(!) för basketbrallorna som har sin inspiration från 70-80' talet?


Sigtuna mixade lag där både unga hingstar samt gamla gubbar med åldersdiabetes spelade mot Törnells Söderhamn slutade med förlust.

Sigtuna faller med flaggan i topp och är verkligen taggade tills nästa möte!

Av David Schaffer - 10 oktober 2008 00:04

Idag gjorde Rickard och Marcus mig sällskap efter skolan... fram till kl 18, då det var dags att åka till basketträningen. Basketträning med A-laget och en tejpad fot. Eftersom det var första gången jag spelade med en tejpad vänsterfot så var jag nära på att ge upp när jag tog mitt första skott på plan - det var hur stelt som helst.... men sen när man blev varm i kläderna så funkade det mesta periodvis. Skott, Inside-moves, bollkontroll o.s.v


Planerna för imorgon är:


Skola 09.00-12.05 då Arbetsmiljö och Säkerhet samt Samhällskunskap A står på schemat. Sen åker jag till jobbet för att jobba fram till 19.30 Vid det klockslaget tar jag en paus på 1,5 timmar för att spela match med A-laget mot Söderhamn(?). Efter matchen är det jobb igen fram till 22.30



Nu sitter jag här och skriver, nyduschad och nyrakad vilket känns härligt, nu ska jag gå och lägga mig. Godnatt.


PS. Inget party för mig imorgon så jag får trösta mig med att lyssna på låten 24/7. DS.

Ovido - Quiz & Flashcards