Direktlänk till inlägg 13 februari 2008

Vad ett telefon samtal kan göra en glad :-)

Av David Schaffer - 13 februari 2008 23:24

Jag ringde nyss min gamla assisterande baskettränare som jag hade i Montana, USA under min utbytesår 2006-2007. Han sa att han hade nästan som ett drömliv nere i Florida där han nu bor. Han får biljetter till NBA, College, Amerikansk Fotbolls matcher, allt nästan! :-O


Åh jag vill hälsa på han nu, fyfan vad kul det skulle ha varit, eller varit inte vrida tillbaka ett år och åka till Florida istället och va utbytesstudent där?

Mr. Rowe, du var den personen som verkligen hade tuffa baskettränings pass, men samtidigit var du den där lite "pappan" som alltid höll ett vakande öga över mig, och jag är glad över att du gjorde det. Du var en av dom bästa personerna i Reed Point under min tid. Även om jag hatade dina U.S History lektioner, så var du den av dom bästa lärarna jag hade en rolig tid tillsammans med. Jag var alltid glad när jag var med dig för du kunde dra sånna otroligt roliga basket skämt med sådan inlevelse många saknar. 

Du var lixom än just en lärare till mig. Jag kommer också ihåg när jag bad om att få nya låtar till min Ipod (jag hade inte haft chans att uppdatera min ipod på över 6 månader, så musiken började bli lite tjatig)

Efter jag hade fått ny bra musik på iPoden utmanade han mig på en College basketmatch på playstation 2, fyfan jag har nog aldrig skrattat så mycket under en repris i ett basketspel.


Memories never die...


Jag saknar dig Mr. Rowe, den dagen jag kommer och hälsar på dig kommer bli en så cool! 


/David 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David Schaffer - 12 december 2008 23:50

Jag gör en kort bloggagratis-comeback här. Jag bloggar just nu på den andra bloggen för fullt - davidschaffer.blogg.se och när jag tittade tillbaka på denna blogg så ser jag att de finns folk som läser den! 24 till 25 personer per dag läser fortfaran...

Av David Schaffer - 25 oktober 2008 02:10

www.davidschaffer.blogg.se   - Inom en snar framtid kommer denna blogg tas bort (www.ds.bloggagratis.se alltså) Framtida bloggen ligget på blogg.se somsagt.   /David ...

Av David Schaffer - 23 oktober 2008 09:26

Hjälp mig med mitt val. Rösta i "omröstningen" så jag kan bestämma vilken blogg jag ska använda och vilken jag ska ta bort....

Av David Schaffer - 21 oktober 2008 23:48

Innan höstlovet drar igång spelar mitt basketlag (Sigtuna BBK) en viktig match mot storklubben Solna Vikings, helgen därefter mot Uppsala. Vi möter bägge lagen 2 gånger. Nu har vi verkligen chansen att visa vad vi går för, vi slåss ur underläge i bäg...

Av David Schaffer - 20 oktober 2008 23:45

Här föddes min blogg - här ska den också dö.

Ovido - Quiz & Flashcards